Gorago aipatu dudan bezela, Ilustrazioan eman zen eztabaidak zatiketa bat ekarri zuen arrazoiaren eta emozioaren artean. Zatiketa honek, Artean ere eragina izan zuen, eta nola ez, guri dagokigunez,Arte Hezkuntzan ere bai.
Alde batetik, Artea eta arrazoia lotzen zutenak Akademizismoaren barruan mugitzen ziren, hau da, arautegi bat jarraitzen zute. Artista aditua arautegi estetikoaren ezagupenak zituena zen, irizpide batzuk zeuden eta jarraitu beharrekoak ziren. Esate baterako, edertasunaren kontzeptu bat zegoen, beste era batera esanda, edertasuna ezaugarri konkretu batzuek ematen zuten eta modeloak kopiatzen zituzten. Hezkuntzari dagokionean, Arte Ederretako Eskoletan prozedurak eta arautegi estetikoak modu guztiz disziplinatuan erakusten ziren.
Bestalde, Artea eta emozioa edo sentimendua lotzen zutenak Erromantizismoan murgilduta zeuden. Artista, bere kabuz eta arauen kontra egindako artista zen. Mundu ezkutuen exploratzailea, bai norberaren barne munduarena, bai mundu exotikoena. Artea batik bat, barne emozioen islada bilakatu zen. Hezkuntza munduan, mugimendu honen islada, autoadierazpen sortzailearen pedagogia deritzon ereduan ikusten da.
HEZKUNTZA BEREZIA ETA INFORMATIKA
Hace 15 años
No hay comentarios:
Publicar un comentario